Παιδική Διατροφή: Η υγεία του παιδιού σας στα χέρια σας

Για να εξασφαλίσετε την μέγιστη ανάπτυξη, σωματική και διανοητική, για τα παιδιά σας θα πρέπει να φροντίζετε για την καλή διατροφή τους. Προσφέροντάς τους ένα υγιεινό τρόπο διατροφής μπορείτε να καλύψετε τις ανάγκες τους σε ενέργεια, στα βασικά θρεπτικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά), σε βιταμίνες και στα διάφορα άλλα συστατικά, μεταξύ των οποίων το ασβέστιο και ο σίδηρος.

Πόσα γεύματα θα πρέπει να έχει ένα παιδί καθημερινά;

Μέσα από μία διατροφή που τηρεί το τρίπτυχο της υγιεινής διατροφής, μέτρο-ισορροπία-ποικιλία, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι τα παιδιά σας θα ανταπεξέρχονται στις δραστηριότητές τους αντάξια των μέγιστων δυνατοτήτων τους. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να εξασφαλίσετε στο παιδί σας ένα πλήρες διαιτολόγιο το οποίο θα περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2-3 ενδιάμεσα σνακ, πλούσια σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Με ποιο τρόπο καλύπτει ένα παιδί την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται;

Τα δημητριακά, τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν στα παιδιά σας την απαραίτητη ενέργεια για ανάπτυξη αλλά και τις καθημερινές δραστηριότητές τους. Περιέχουν υδατάνθρακες ενώ παράλληλα τους προσφέρουν πολύτιμα συστατικά όπως οι βιταμίνες, οι φυτικές ίνες και διάφορα ιχνοστοιχεία. Οι τροφές αυτές θα πρέπει να καταναλώνονται σε ικανοποιητικές ποσότητες κατανεμημένες σε όλα τα γεύματα της ημέρας τους.

Ποια τρόφιμα περιέχουν πρωτεΐνη;

Tα προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέατα, πουλερικά, ψάρια, αυγά) αποτελούν πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και σιδήρου. Συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον 150-180γρ. ζωικής πρωτεΐνης ημερησίως, διαιρεμένες στα δύο κύρια γεύματα. Υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες έχουν και τα διάφορα αλλαντικά. Προτιμήστε για τα παιδιά σας αλλαντικά χαμηλά σε λιπαρά όπως η καπνιστή γαλοπούλα ΝΙΚΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ από 100% ελληνικές γαλοπούλες της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με 0-3% λιπαρά.

Πόσα φρούτα και λαχανικά πρέπει να καταναλώνει ένα παιδί;

Τα φρούτα και τα λαχανικά θα πρέπει να αποτελούν μεγάλο μέρος της διατροφής τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων. Συστήνεται η κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως.

Πόσες μερίδες γαλακτοκομικών χρειάζεται ένα παιδί;

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί, γιαούρτι) αποτελούν πολύ καλή πηγή ασβεστίου και βιταμίνης D που είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξή του παιδιού σας. Συστήνεται να καταναλώνονται τουλάχιστον 3 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως. Στα γαλακτοκομικά υψηλής περιεκτικότητας σε ασβέστιο συγκαταλέγεται και το κατίκι Δομοκού, ένα τυρί εκ’ φύσεως χαμηλό σε λιπαρά και με ιδιαίτερη γεύση και θρεπτική αξία. Δοκιμάστε διάφορες συνταγές με κατίκι Δομοκού, και προσφέρετε στο παιδί σας γεύματα πλούσια σε ασβέστιο μέσα από παραδοσιακές γεύσεις της ελληνικής κουζίνας όπως σπιτικές τυρόπιτες, υγιεινά σάντουιτς και γευστικές σαλάτες.

Τα λιπαρά έχουν θέση στο διαιτολόγιο ενός παιδιού;

Όλα τα τρόφιμα, ακόμη κι αυτά που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λιπαρά, έχουν θέση στο διαιτολόγιο ενός παιδιού αρκεί να καταναλώνονται με μέτρο. Εάν το παιδί σας έχει ποικιλία στο διαιτολόγιό του, τότε καλύπτονται όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη. Το ελαιόλαδο παρέχει στον οργανισμό του παιδιού σας καλά λιπαρά και είναι απαραίτητο στην καθημερινή διατροφή των παιδιών καθώς τα εφοδιάζει με αντιοξειδωτικά συστατικά και βιταμίνη Ε. Προτιμήστε να καταναλώνεται από το παιδί σας κατά προτίμηση ωμό, χρησιμοποιείστε το στο μαγείρεμα και αποφύγετε την χρήση ζωικών λιπαρών.

Τι πρέπει να κάνουμε όταν τα παιδιά ζητούν γλυκά;

Τα γλυκά είναι πλούσια σε θερμίδες, όχι όμως και σε θρεπτική αξία και για τον λόγο αυτό η κατανάλωση τους θα πρέπει να γίνεται με μέτρο. Δώστε, την ευκαιρία στο παιδί σας να δοκιμάσει σπιτικά γλυκίσματα φτιαγμένα με αγνά υλικά.

TIP ΒΟΧ: Για να έχει σίγουρη επιτυχία οποιαδήποτε συνταγή σας, ζητήστε από το παιδί σας να συμμετέχει κατά την δημιουργία της. Τα παιδιά τρελαίνονται να βρίσκονται στην κουζίνα και να σας βοηθούν! Δώστε λοιπόν την ευκαιρία στο παιδί σας να συμμετέχει ενεργά στη μαγειρική, και να είστε σίγουροι ότι θα αγαπήσει τα σπιτικά φαγητά και γλυκά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

Τέλος, ενθαρρύνετε το παιδί σας να κάνει κάποια αθλητική δραστηριότητα τουλάχιστον 2-3 φορές εβδομαδιαίως.

 

 

Ελληνικά