Ποια είναι η θρεπτική αξία των αλλαντικών;

Η θρεπτική αξία του κρέατος είναι πολύτιμη για τη σωστή ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού. Το κρέας είναι σημαντική πηγή λευκώματος, το κύριο συστατικό του μυϊκού κρέατος. Μαζί με το λεύκωμα των αυγών και του γάλακτος, το λεύκωμα του κρέατος ανήκει στις πρωτεΐνες με τη μεγαλύτερη βιολογική αξία (μεγαλύτερη από αυτή των  φυτικών πρωτεϊνών), γιατί είναι πλούσιο σε βασικά αμινοξέα.
Πολλοί θεωρούν ότι το κρέας είναι πλούσιο σε ενέργεια, αλλά και λίπος. Όμως, στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, αυτό ισχύει μόνο για λίγα επιμέρους κομμάτια του. Αντίστοιχα τα αλλαντικά διακρίνονται στα πλούσια και στα φτωχά, σε λιπαρά και σε θερμίδες. Στα γνωστά ως «ελαφριά» (light) προϊόντα, η περιεκτικότητα σε λίπος είναι μειωμένη έως και 30% σε σχέση με τα συνηθισμένα προϊόντα.
Το κρέας και τα παράγωγά του περιέχουν πολλά μεταλλικά στοιχεία, και μάλιστα είναι ανώτερα ή ίσα από αυτά των λαχανικών. Για παράδειγμα, το κρέας έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο που προσλαμβάνεται με ιδιαίτερη ευκολία από τον οργανισμό μας.  
Λίγοι γνωρίζουν πως το κρέας περιέχει πολλές βιταμίνες και αποτελεί τη σπουδαιότερη πηγή της ομάδας βιταμινών Β.
Τέλος, το κρέας περιέχει χοληστερίνη, γεγονός όμως που δεν θεωρείται κακό. Η χοληστερίνη είναι μια βιολογικά απαραίτητη ουσία για τον ανθρώπινο οργανισμό, γιατί αποτελεί σπουδαίο συντελεστή στη δομή των κυττάρων και των νευρικών οδών. Επίσης, ο ίδιος ο οργανισμός μας παράγει χοληστερίνη και ελέγχει τα επίπεδά της στο αίμα με έναν ρυθμιστικό μηχανισμό.  

Ελληνικά